Operator komórkowy P4 ujawnił swoją markę
Marką nowego czwartego operatora komórkowego P4 będzie PLAY. Dziś wieczorem operator zaprezentował logo i nazwę nowej sieci – poinformował serwis FKN.
Start usług nowej sieci komórkowej planowany jest na I kwartał tego roku.
Operator telefonii komórkowej P4 chce do końca 2007 roku mieć 1,5 tys. stacji bazowych tak, aby w zasięgu sieci znalazło się 20% ludności Polski w 8 największych aglomeracjach: Warszawie, Trójmieście, Szczecinie, Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.
Do końca 2008 roku nowy operator chce mieć 2,5 tys. stacji. Koszt budowy jednej stacji to ok. 100 tys. euro. Oznacza to, że P4 wyda na budowę stacji 250 mln euro w ciągu najbliższych 2 lat.
Prezes P4 Chris Bannister zapowiadał wcześniej, że spółka nie chce być operatorem niszowym i wejdzie na rynek z agresywną strategia cenową.
Historia czwartego operatora telefonii komórkowej zaczyna się 16 września 2004 r. kiedy to Netia Mobile zostaje wpisana do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Nowa spółka powstała jako joint-venture Netii oraz islandzkiego funduszu Novator.
Pod koniec sierpnia 2005 r. firma otrzymała koncesję na świadczenie usług telefonii komórkowej 3G. Pierwotna nazwa firmy została zmieniona w połowie października 2005 r. na P4. Kolejnym ważnym etapem dla spółki było podpisanie umowy o roamingu krajowym z Polkomtelem w połowie 2006 r.
1 grudnia 2006 r. P4 uruchamia program naboru chętnych do testowania usług nowego operatora. W teście miało wziąć łącznie udział 20 tys. osób z Warszawy i Trójmiasta. 11 stycznia operator poinformował, że zainteresowanie projektem było dość duże, a stronę nadchodzi4.com odwiedziło 915 tys. użytkowników, z czego 190 tys. zarejestrowało się w programie.
Pierwsi testujący otrzymali zestawy 10 stycznia br. Wraz z urządzeniem i kartą SIM operator gwarantuje 150 zł miesięcznie na rozmowy głosowe, wiadomości tekstowe i multimedialne, a także dostęp do kontentu multimedialnego. Testy zakończyć się mają najpóźniej 30 kwietnia br.
W ostatni czwartek ogłoszono, że nowym inwestorem w P4 będzie cypryjska spółka Tollerton, właściciel sieci dystrybucji usług komórkowych Germanos.
P4 podwyższy kapitał i zapłaci akcjami za przejęcie spółki Germanos Polska i jej sieci 300 punktów sprzedaży. Po sfinalizowaniu transakcji 22% kapitału P4 będzie miał Tollerton (właściciel Germanosa), Netia będzie miała 23,4% (wobec 30% obecnie), a islandzki fundusz Novator – 54,6% (wobec 70%). Transakcja ma zostać zamknięta do końca kwietnia.
Do tej pory Germanos dystrybuował wyłącznie produkty jednego z konkurentów P4, czyli Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era. Umowa z PTC obowiązuje Germanos właśnie do końca kwietnia.