Usability – internetowe być, albo nie być dla firm
Problematyka użyteczności i funkcjonalności stron internetowych będzie przybliżana internautom na nowej stronie oraz w biuletynie powstałej niedawno firmy Perfect One.
– Prawidłowe zaprojektowanie serwisu może zdecydować o jego biznesowym sukcesie lub porażce. – uważa Paweł Śledziński, właściciel firmy. Dlatego też zdecydował się na uruchomienie w październiku ubiegłego roku firmy, specjalizującej się wyłącznie w badaniu użyteczności i funkcjonalności stron internetowych.
Oferta Perfect One skierowana jest przede wszystkim do klientów instytucjonalnych, ale celem uruchomionego właśnie serwisu jest – w najbliższej przyszłości – także edukowanie szerokiego grona internautów zainteresowanych tematyką, w której specjalizuje się firma.
Oprócz danych o Perfect One i ofercie firmy serwis ma zostać wkrótce uzupełniony o materiały, artykuły, porady i opinie dotyczące usability oraz newsletter poświęcony tej tematyce – zapewnia Paweł Śledziński. Publikowane będą także opracowania niezależnych ekspertów i pracowników zajmujących się problematyką użyteczności stron i serwisów WWW.
– Konieczna jest ciągła edukacja przedsiębiorców w zakresie użyteczności stron i jej ogromnego znaczenia w strategii marketingowej firm. W przytłaczającej większości przypadków zlecający wykonanie strony nawet nie ma świadomości, że taki problem występuje. – przekonuje do swoich usług właściciel firmy Perfect One.
Jego zdaniem polskie firmy, poza nielicznymi wyjątkami, świadczą usługi związane z usability niejako przy okazji – jest to po prostu jeszcze jedna pozycja w koszyku usług. Tymczasem na zachodzie do spraw związanych z funkcjonalnością i użytecznością stron internetowych przywiązuje się bardzo dużą wagę, ponieważ wpływa to internetowe być, albo nie być danego przedsiębiorstwa – uważa Śledziński.